Відкрите заняття викладача кафедри іноземної філології та перекладу Цимбал Світлани Володимирівни з теми "Modal Verbs. Relationships" було ретельно продуманим та логічно вибудуваним. Мотиваційний етап розпочався з інтерактивної активності, де студенти працювали в парах, описуючи різні типи стосунків за допомогою візуальних карток. Це дозволило створити позитивну атмосферу та налаштувати групу на англомовне спілкування з перших хвилин заняття.
Основний етап заняття вирізнявся різноманітністю методів та прийомів навчання. Цимбал Світлана Володимирівна ефективно використала технологію Flipped Classroom - студенти попередньо ознайомилися з теоретичним матеріалом через відеолекції, що дозволило максимально використати аудиторний час для практичної роботи. На занятті проводилися інтерактивні вправи на платформі Kahoot для закріплення лексичних одиниць, що значно підвищило мотивацію студентів та створило елемент здорової конкуренції.
Викладач продемонстрував глибоке розуміння принципів диференційного навчання. На занятті були враховані різні стили навчання студентів: кожен студент отримав індивідуальні завдання відповідно до свого рівня підготовки та професійних інтересів. Позитивний емоційний клімат, створений викладачем, сприяв їхньому бажанню активно спілкуватися іноземною мовою. Цимбал С.В. показала глибоке розуміння потреб сучасних студентів, творчий підхід до використання інновацій та здатність створювати ефективне навчальне середовище.
------------------------
Modern Teaching Methods in a Professional Foreign Language Class on the Topic “Modal Verbs. Relationships”
The open class conducted by Svitlana Volodymyrivna Tsymbal, lecturer at the Department of Foreign Philology and Translation, on the topic “Modal Verbs. Relationships” was thoroughly designed and logically structured.
The motivational stage began with an interactive activity where students worked in pairs, describing different types of relationships using visual cards. This created a positive atmosphere and set the group up for English communication from the very first minutes.
The central part of the lesson stood out for its variety of teaching methods and techniques. Svitlana Tsymbal effectively applied the Flipped Classroom approach — students had previously studied theoretical material through video lectures, which allowed classroom time to be maximized for practical work. Interactive exercises were conducted on the Kahoot platform to reinforce lexical units, which significantly increased students’ motivation and added an element of healthy competition.
The lecturer demonstrated a deep understanding of the principles of differentiated learning. Different learning styles were taken into account: each student received individual tasks tailored to their level of preparation and professional interests. The favorable emotional climate created by the lecturer encouraged students to communicate in the foreign language actively.
Svitlana Tsymbal showed a profound awareness of the needs of modern students, a creative approach to using innovations, and the ability to create an effective learning environment.