У рамках Тижня психології на факультеті психології та соціальних технологій Європейського університету для студентів спеціальності «Практична психологія» було проведено інтерактивну лекцію доцентом кафедри практичної психології та соціальних технологій, кандидатом психологічних наук Іриною Борейчук на тему: «Невидимі пастки свідомості: психологічна природа страху, тривожних розладів і фобій у цифрову епоху». Лектором було висвітлено особливості розуміння природи страху, тривожних розладів і фобій у цифрову епоху.
Захід набуває особливої актуальності в умовах повномасштабної війни, коли кожен українець щоденно живе в умовах переживання високого рівня стресу, перебуває під постійним емоційним напруженням та існує в атмосфері підвищеної тривожності. Саме тому розуміння механізмів страху і тривоги, а також знання методів саморегуляції є не лише професійно важливими, а й життєво необхідними.
Під час інтерактивної лекції учасники ознайомилися з основними поняттями: страх, тривога, фобія; сучасними підходами до подолання фобій; нейропсихологічними механізмами реагування на загрозу; практичними техніками стабілізації емоційного стану.
Проведений захід, сприяв поглибленню професійної компетентності студентів університету, формуванню практичних навичок емоційної регуляції та самодопомоги при переживанні зазначених станів.
----------------------
???? As part of Psychology Week, the Faculty of Psychology and Social Technologies at European University held an interactive lecture for students of the “Practical Psychology” program.
Associate Professor Iryna Boreichuk, Ph.D. in psychology and faculty member of the Department of Practical Psychology and Social Technologies, delivered the session, “Invisible Traps of Consciousness: The Psychological Nature of Fear, Anxiety Disorders, and Phobias in the Digital Age. "
The lecture explored the psychological mechanisms behind fear, anxiety, and phobias, especially in the context of the digital era. The topic is particularly relevant amid the full-scale war in Ukraine, where citizens experience chronic stress, emotional strain, and heightened anxiety daily. In such conditions, understanding the nature of fear and anxiety — as well as mastering self-regulation techniques — becomes not only professionally valuable but essential for psychological survival.
During the session, students learned:
the definitions and distinctions between fear, anxiety, and phobia;
modern approaches to managing phobias;
neuropsychological mechanisms of threat response;
practical emotional stabilization and self-help techniques.
The event deepened students’ professional competencies and strengthened their practical skills in emotional regulation and psychological self-support.