9 травня 2025 року студенти та викладачі факультету психології та соціальних технологій Європейського університету відвідали унікальний інтерактивний простір «Третє дихання» — виставку, яка перетворює абстрактні поняття про емоції на живий досвід.
«Третє дихання» — це арт-проєкт від творчого об’єднання Ars Natura, присвячений темі емоційної регуляції та розвитку внутрішньої стійкості (резильєнтності). Виставка поєднує інсталяції, візуальні експерименти, звук, світло та інтерактивні практики, які допомагають відвідувачам краще зрозуміти себе, свої емоції й навчитися керувати ними в умовах сучасних стресів.
Для студентів-психологів ця подія стала справжньою лабораторією емоцій:
Вони досліджували механізми емоційної реакції через інтерактивні зони.
Освоювали техніки саморегуляції та усвідомленості.
Практикували навички внутрішньої опори та стресостійкості.
Розвивали важливі для майбутніх фахівців емпатійність і саморефлексію.
Це був не просто візит до експозиції — це був діалог із власними відчуттями, можливість «доторкнутися» до теорії емоційної регуляції буквально руками й серцем.
Факультет психології та соціальних технологій продовжує інтегрувати у навчання практичний досвід, який формує професіоналів майбутнього — не лише знаючих, а й глибоко відчуваючих.
------------------------
Exhibition “Third Breath” Helped Psychology Students Experience Emotions Firsthand
On May 9, 2025, students and faculty of the Faculty of Psychology and Social Technologies at European University visited the unique interactive space “Third Breath” — an exhibition that transforms abstract concepts of emotions into a tangible experience.
“Third Breath” is an art project by the creative group Ars Natura, dedicated to the topic of emotional regulation and the development of inner resilience. The exhibition combines installations, visual experiments, sound, light, and interactive practices that help visitors better understand themselves, and their emotions, and learn how to manage them in today’s stressful world.
For psychology students, this event became a true laboratory of emotions:
They explored mechanisms of emotional reactions through interactive zones.
Learned self-regulation and mindfulness techniques.
Practiced skills of inner support and stress resilience.
Developed empathy and self-reflection — essential competencies for future professionals.
This was not just a visit to an exhibition — it was a dialogue with their own feelings, an opportunity to literally “touch” the theory of emotional regulation with their hands and hearts.
The Faculty of Psychology and Social Technologies continues to integrate practical experiences into education, shaping future professionals who are not only knowledgeable but also deeply empathetic and emotionally aware.