21 серпня 2025 року викладач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін ПВНЗ «Європейський університет», Чернявський Сергій Володимирович, долучився до вебінару «Роль освіти для сталого розвитку у досягненні глобальних та національних стратегічних цілей».
Захід став важливою платформою для обговорення того, як сучасна освіта може сприяти реалізації стратегій сталого розвитку, інтеграції України у європейський освітній простір та формуванню фахівців нового покоління.
Ключові питання вебінару
- впровадження освіти зі сталого розвитку у формальній освіті та корпоративному навчанні;
- вплив освітніх програм на виконання національних стратегій і кліматичних планів;
- партнерство бізнесу та університетів у розвитку освіти у сфері сталого розвитку;
- можливості грантового фінансування та міжнародних освітніх програм для України.
Спікери
Ганна Мелеганич — к.пол.н., керівниця Центру сталого розвитку, доцентка Ужгородського національного університету, керівниця ГО «Мегасоціум», членкиня Асоціації експертів зі сталого розвитку;
Світлана Страпчук — к.е.н., доцентка Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна, експертка Нацагентства із забезпечення якості вищої освіти, членкиня Асоціації експертів зі сталого розвитку;
Василь Намонюк — завідувач кафедри міжнародних фінансів, доцент НН Інституту міжнародних відносин КНУ імені Тараса Шевченка.
Модераторка:
Яна Коньок — виконавча директорка Асоціації експертів зі сталого розвитку, керівниця International Sustainability Academy.
Учасники дійшли спільної думки, що освіта для сталого розвитку повинна стати системною складовою як формальної, так і неформальної підготовки.
Зокрема:
- вона має бути практичною, орієнтованою на формування прикладних навичок для «зеленої» економіки;
- залишатися міждисциплінарною, поєднуючи економіку, екологію, соціологію, управління та право;
- бути синхронізованою з потребами ринку праці й сучасними вимогами, включно з директивами ЄС та ESG-стандартами;
- підкріплюватися партнерством між університетами та бізнесом, що забезпечить студентів практичним досвідом і реальними кейсами;
- отримувати державну підтримку через інтеграцію у національні стратегії та кліматичні плани, а також розвиток міжнародних грантових програм;
- мати фокус на підготовку викладачів, адже саме вони формують основу якісних освітніх програм.
-------------------------------
English translation of the news:
Education for Sustainable Development: European University Lecturer Participated in a National Webinar
On August 21, 2025, Serhii Cherniavskyi, lecturer at the Department of Social and Humanitarian Disciplines of the European University, took part in the webinar “The Role of Education for Sustainable Development in Achieving Global and National Strategic Goals.”
The event became an essential platform for discussing how modern education can contribute to the implementation of sustainable development strategies, Ukraine’s integration into the European educational space, and the training of a new generation of professionals.
Key issues of the webinar
- implementation of education for sustainable development in formal education and corporate training;
- the impact of educational programs on the fulfillment of national strategies and climate plans;
- partnership between business and universities in advancing education in the field of sustainable development;
- opportunities for grant funding and international educational programs for Ukraine.
Speakers
Hanna Melehanych — PhD in Political Science, Head of the Center for Sustainable Development, Associate Professor at Uzhhorod National University, Head of NGO Megasotsium, member of the Association of Sustainability Experts;
Svitlana Strapchuk — PhD in Economics, Associate Professor at V. N. Karazin Kharkiv National University, Expert of the National Agency for Higher Education Quality Assurance, member of the Association of Sustainability Experts;
Vasyl Namoniuk — Head of the Department of International Finance, Associate Professor at the Institute of International Relations, Taras Shevchenko National University of Kyiv.
Moderator:
Yana Konok — Executive Director of the Association of Sustainability Experts, Head of the International Sustainability Academy.
Participants agreed that education for sustainable development should become a systemic part of both formal and non-formal training. In particular, it should:
- be practical, focused on applied skills for the “green” economy;
- remain interdisciplinary, combining economics, ecology, sociology, management, and law;
- align with labor market needs and modern requirements, including EU directives and ESG standards;
- be supported by partnerships between universities and businesses to provide students with real-world experience and case studies;
- receive state support through integration into national strategies and climate plans, as well as development of international grant programs;
- focus on teacher training, as educators form the foundation of high-quality educational programs.