Представники Європейського університету під керівництвом проректора з наукової роботи Юрія Гудзя взяли участь у презентації платформи освіти EcoEducation, запущеної за ініціативи Асоціації професіоналів довкілля PAEW. Захід відбувся в Укрінформі та був присвячений практичній інтеграції екологічних компетентностей у підготовку студентів і аспірантів різних спеціальностей.
За словами президентки PAEW Людмили Циганок, перший курс на EcoEducation складається з 12 тем і задуманий як доповнення до академічних програм. «Ці теми інтегровані в усі спеціальності й будуть корисними і для географів, і для екологів, юристів, міжнародників, комунікаційників», — зазначила вона, підкресливши гнучкий формат проходження курсу без відриву від навчання чи роботи. «Ми зібрали всю експертизу крізь призму міжнародних вимог - саме вимогами євроінтеграційних законів пронизано всі теми. Це практичні поради», — додала Циганок.
До розроблення EcoEducation залучені державні та приватні компанії. Платформу підтримали, зокрема, НАЕК «Енергоатом» і компанія МХП. «В умовах війни ми замислюємося над майбутнім розвитку енергетичної галузі та відновленням пошкодженої інфраструктури. Це потребуватиме великої кількості фахівців екологічного спрямування», — наголосив керівник служби голови правління «Енергоатома» Данило Лавренков.
Ректор НТУ «Дніпровська політехніка» Олександр Азюковський зауважив, що екологічний компонент сьогодні є складовою практично кожної спеціальності: «Ми в будь-якій спеціальності формуємо екологічне мислення — розуміння впливу на довкілля, гранично допустимих концентрацій речовин і їхнього життєвого циклу». Проректор з наукової роботи КПІ ім. Ігоря Сікорського Сергій Стіренко підкреслив необхідність вбудовувати парадигму екологічності у всі дисципліни й формувати міждисциплінарні компетентності на базі ґрунтовної інженерної освіти.
EcoEducation узгоджується з підходами Європейського університету до інтеграції принципів сталого розвитку в освітні програми та внутрішні політики. Ідеться про:
розвиток «зелених» і міждисциплінарних навичок (sustainability & green skills) у студентів і аспірантів усіх спеціальностей;
включення модулів із кліматичної нейтральності, управління викидами, циркулярної економіки, оцінювання життєвого циклу, екоменеджменту та ESG-практик;
підтримку академічних курсів і досліджень, що відповідають Цілям сталого розвитку ООН (зокрема ЦСР 4, 7, 9, 11, 12, 13) та вимогам євроінтеграції;
розвиток партнерств із бізнесом і державним сектором для спільних проєктів із відновлення інфраструктури та «зелених» інновацій.
Делегація Європейського університету, очолювана Юрієм Гудзем, відзначила практичну спрямованість EcoEducation і релевантність курсу для оновлення навчальних планів у відповідь на вимоги ринку праці та європейські стандарти. Університет підтримує розвиток партнерств у сфері екологічної освіти та розглядатиме можливості використання окремих модулів EcoEducation як додаткових інструментів до чинних програм.
Запуск EcoEducation демонструє перехід від декларацій до практичних, міждисциплінарних рішень у сфері екологічної та сталорозвиткової освіти. Для Європейського університету це - крок до системної інтеграції принципів сталого розвитку в навчання та дослідження, скорочення розриву між очікуваннями роботодавців і компетентностями випускників, а також посилення спроможності університету готувати фахівців для післявоєнного відновлення України та «зеленої» трансформації економіки.
----------------------------------------
European University Joined the Launch of the EcoEducation Platform
Representatives of the European University, led by Vice-Rector for Research Yurii Hudzii, took part in the presentation of the EcoEducation platform — an educational initiative launched by the Association of Environmental Professionals (PAEW). The event, held at Ukrinform, focused on the practical integration of environmental competencies into the training of students and postgraduate researchers across various disciplines.
According to PAEW President Liudmyla Tsyhanok, the first EcoEducation course includes 12 topics designed to supplement academic programs. “These modules are relevant for geographers, ecologists, lawyers, international relations students, and communication specialists. The course format is flexible and can be completed without interrupting work or study,” she noted. Tsyhanok emphasized that all content is aligned with EU environmental and integration standards, offering practical, applied knowledge.
Both state and private companies were involved in the development of EcoEducation. The platform was supported by organizations such as Energoatom and MHP. “During wartime, we must also think about rebuilding our energy sector and damaged infrastructure — this will require many environmental specialists,” said Danylo Lavrenkov, Head of the Energoatom Chairman’s Office.
Academic leaders emphasized that environmental awareness must become a component of every field of study. “In every specialty, we form environmental thinking — understanding the impact on nature and sustainable use of resources,” said Rector of Dnipro Polytechnic Oleksandr Aziukovskyi. Sergii Stirienko, Vice-Rector of the Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, emphasized the importance of integrating environmental principles across disciplines to develop interdisciplinary green competencies.
EcoEducation aligns with the European University’s approach to integrating Sustainable Development Goals (SDGs) and green principles into education and internal policy. This includes:
• Developing sustainability and green skills among students and doctoral candidates of all specialties;
• Introducing modules on climate neutrality, emissions management, circular economy, life cycle assessment, eco-management, and ESG practices;
• Supporting courses and research aligned with the UN SDGs (particularly SDGs 4, 7, 9, 11, 12, 13) and EU integration standards;
• Strengthening partnerships with business and government for green innovation and infrastructure recovery projects.
The European University delegation, led by Yurii Hudzii, highlighted the platform’s practical relevance and potential for updating curricula to meet labor market and European standards. The university plans to integrate selected EcoEducation modules into existing programs and continue developing partnerships in environmental education.
The launch of EcoEducation represents a shift from declarations to practical, interdisciplinary solutions in sustainable and environmental education. For the European University, it marks another step toward systemic integration of sustainability principles into teaching and research, narrowing the gap between employers’ expectations and graduates’ competencies, and strengthening the university’s role in Ukraine’s post-war recovery and green economic transformation.