У прагненні забезпечити якість освітнього процесу та відповідність сучасним стандартам вищої освіти проректор з навчально-методичної роботи Сергій Ягодзінський та завідувач навчальної частини Анатолій Козинець 10 жовтня провели методичний тренінг для викладацького складу університету.
Захід було присвячено детальному розгляду нового положення про акредитацію, яке має на меті вдосконалити процеси внутрішнього забезпечення якості освітніх програм. Під час інтерактивної зустрічі були розглянуті ключові новації, практичні аспекти його впровадження та методичні рекомендації щодо адаптації освітнього процесу.
Особливістю тренінгу стала насичена практична складова. Учасники були залучені до виконання спеціально розроблених практичних завдань, які моделювали реальні ситуації впровадження нового положення про акредитацію. Викладачі працювали в групах, розв'язували кейси, аналізували можливі сценарії та виробляли колективні стратегії впровадження нових акредитаційних стандартів.
Учасники тренінгу мали унікальну можливість не лише ознайомитися з основними положеннями документа, але й обговорити практичні кейси, поставити запитання та отримати кваліфіковані роз'яснення від керівництва.
Мета заходу полягала у забезпеченні системного підходу до впровадження нових стандартів акредитації, підвищенні методичної компетентності викладачів та гарантуванні високої якості освітніх послуг.
Наголошується, що успішне впровадження нового положення сприятиме підвищенню конкурентоспроможності університету на ринку освітніх послуг та забезпеченню європейських стандартів якості вищої освіти.
-----------------------------
Training on the Implementation of the New Accreditation Regulation
In an effort to ensure the quality of the educational process and align with modern higher education standards, Vice-Rector for Academic and Methodological Work, Serhii Yahodzinskyi, and Head of the Academic Department, Anatolii Kozynets, conducted a methodological training session for the university's teaching staff on October 10.
The event focused on a detailed review of the new accreditation regulation, which aims to improve internal quality assurance processes for educational programs. During the interactive session, participants explored key innovations, practical aspects of implementation, and methodological recommendations for adapting the educational process.
A distinctive feature of the training was its rich practical component. Participants engaged in specially designed practical tasks, simulating real-world scenarios for implementing the new accreditation regulation. Faculty members worked in groups, solving case studies, analyzing potential challenges, and developing collective strategies for integrating new accreditation standards.
The training provided a unique opportunity for participants not only to familiarize themselves with the key provisions of the document but also to discuss practical cases, ask questions, and receive expert clarifications from university leadership.
The event's main objective was to ensure a systematic approach to implementing new accreditation standards, enhance the methodological competence of faculty members, and guarantee high-quality educational services.
It was emphasized that the successful implementation of the new regulation will strengthen the university’s competitiveness in the educational services market and ensure compliance with European higher education quality standards.